Sök:
 

Sockerflinga startade sin webbutik i augusti 2011.

Vi försöker hela tiden hitta nya leverantörer och nya produkter som vi vill ha med i sortimentet. Det betyder att vårt sortiment  förändras, men att favoriter lever kvar och att nykomlingar dyker upp. Är det något som du känner att du saknar i vårt sortiment så vill vi gärna att du berättar det för oss så kommer vi att göra vårt  bästa för att ändra på det.

Sockerflinga har ingen fysisk butik, men har sitt lager i Karlstad. Om du vill hämta din beställning direkt från oss, istället för att få den skickad, är det bara att du kontaktar oss så bestämmer vi en tid som passar båda.

Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig nöjda när det har varit i kontakt med oss. Vårt mål är att ge våra kunder ett bra sortiment av bak, inredning, smycken och presentprodukter till bra priser. Man behöver inte vara vara proffs för att lyckas med sina bakverk, man behöver bara hjälp av bra verktyg och lite inspiration. När det gäller inredning, smycken och present så förbehåller vi oss rätten att gå efter vår egen smak. Hoppas och tror att Ni gillar den Ni också.

Vår logotyp är ritad av Emma och efterbehandlad av Patrik och den passar oss perfekt. Den är söt, skimrande och färgglad, allt det härliga som finns med oss i livet.
Vi hoppas att du tycker om vår butik och att du kikar in ofta för att inte missa vad som är nytt.

Företagsinformation

Ägare: Leif Olsson

orgnummer: 610222-6278

Företagsadress: Karmgatan 115 Karlstad

Telefon: 0706 825251

Leveranstid

Leveranstiden är normalt mellan 2-4 arbetsdagar om du efter 6 dagar inte fått ditt paket så ska du höra av dig till oss så löser vi det så fort vi kan. Återigen en påminnelse. Väljer du bankgiro som betalningsalternativ, skall pengarna komma till mitt konto, INNAN varorna skickas.
Om du skulle vilja så kan du också hämta din beställning på vårt lager i Karlstad eller i Bograngen. Det du behöver göra då är att kontakta oss och boka en tid för när du ska komma. Självklart så slipper du då betala fraktavgiften på 55 kr, den kommer att dras från din faktura i efterhand.




 

Betalningsalternativ

Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB.

Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 25Kr För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924."

Vi erbjuder även direktbetalning med bankkort i samarbete med Payson AB.
Ingen extra avgift tillkommer.

Vi erbjuder även förskottsbetalning till bankgiro 107-2131. Tänk på att detta betalningsalternativ tar längre tid. Din betalning skall vara oss tillhanda inom 5 dagar efter att du beställt. Under tiden är dina produkter reserverade. Ingen extra avgift tillkommer OBSERVERA att detta alternativ skall betalas i förskott...

Frakt

Vi har en fast fraktavgift på 55kr och om du skulle handla för över 699kr vid ett tillfälle så skickar vi ordern till dig fraktfritt.
Vi kan också skicka beställningar till övriga länder i norden. Kontakta oss för fraktkostnad.
Paket under 1kg skickas med posten och paket över 1kg skickas med Schenker.

Avbeställning

Om du skulle ångra din beställning strax efter att du lagt den ska du höra av dig till oss så fort som möjligt så att vi kan stoppa den. Om vi redan hunnit skicka ut varorna så står du själv för returfrakten.

Restnoterade varor

Om någon vara som du beställt inte skulle finnas i lager så hör vi av oss till dig och då får då välja om du vill vänta på den restnoterade varan eller lägga till en annan vara till din beställning.
Betalningar i förskott återbetalas alltid så fort vi kan.

Reklamationer

Om en vara eller beställningen är felaktig ska du kontakta oss så snart som möjligt så hjälper vi dig med hur du ska göra för att returnera den felaktiga varan kostnadsfritt. Du måste höra av dig till oss med eventuella fel inom 7 dagar efter att du fått varorna.

Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.
Ångerrätten gäller ej livsmedel. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varorna i samma emballage som du fick dem i om detta är möjligt.
Vänligen kontakta oss innan du returnerar en vara för att de ska gå så smidigt och snabbt som möjligt.